30 de diciembre de 2016

LOS ACANTILADOS DE ÉTRETAT.


Étretat descansa a los pies de los enormes arcos de los acantilados


Porte d’Aval - Aiguille



Étretat, l'aiguille et la falaise,



Guy de Maupassant lo comparó con un elefante metiendo la trompa dentro del agua.




Chapelle Notre-Dame de la Garde













El meu amic el mar 

té la calma d’un déu adormit, 
quan la meva nau busca recer 
a l’illa del seu pit. 



El meu amic el mar 
té el coratge d’un déu exaltat, 
i quan s’omple d’aire el meu velam 
seguim un joc incert. 



I, tanmateix, potser 
el gep de l’onada acabarà 
amb tot el meu somni desitjós 
d’anar a aquell port d’atzars. 



El meu amic el mar 
és l’immens bressol de tots els blaus, 
i en el seu va-i-vé de so i color 
aprenc el poc que tinc. 



És per això que mai 
no em podré allunyar del seu batec, 
i fidel viuré amarinat 
fins acabat el vent. 


Letra:Lluis Llach